Veganer kryddar med glas

Är det veganer som ligger bakom glaset i maten? Mig skulle det inte förvåna.

En person som släpper ut minkar utan någon som helst konsekvenstänkande, och eldar korvkiosker är säkerligen benägen till det här också.

Här i krokarna har det släppts minkar några gånger. Resultaten: katastrof för fågellivet, och vissa sjöar. Tydligen räcker det med två minkar för att tömma en mindre sjö på kräftor.

De flesta minkarna dör dock av svält utanför fångenskapen. De är uppväxta där, och vet inget annat än tryggheten i buren. Frågan är vad som är skonsammast: att skjutas/få en spruta/elchock eller att dö av svält.

Sen är det förstås jävligt osmakligt att man föder upp djur industriellt. Oavsett om det gäller skinn eller kött ger det mig en olustkänsla. Men det är en annan fråga.

Men det här med glaset: jag skulle tro att det är ett sätt att ”bestraffa” köttätare. Ett lika tanklöst och verkningslöst sätt att nå förändring hos andra som de andra exemplen, dock. På sin höjd kommer det att bidra till högre säkerhet hos Scan och gänget.

Naturligtvis är det här ren spekulation av mig. Behöver knappast sägas, men ibland vet man inte vem som hittar hit.

En reaktion på ”Veganer kryddar med glas

  1. Jag håller med dig fullständigt.. Rent vansinne. Jag ska ringa han du känner förresten jag fick numret till. Men vi har fullt upp med renoveringen nu vet du.. tar all tid. Om ett par veckor kommer Sophie loss, hon håller på med bokföringen nu. Då ska hon börja lägga in smycken och sen innan vi kör igång ska vi prata med den killen.

Kommentera

