Shopping

Jag besökte Helvetet i dag, som jag brukar kalla det. Shopping med sambon alltså.

Jag har lika svårt att förstå det varje gång, men till slut når jag en punkt där jag helt enkelt inte klarar av mer hissmusik, störande belysning och folkmassor. Blir yr och vill bara bort.

Min inställning till shopping är följande: köp det som var planerat, lämna sedan butiken och åk hem. De gånger jag handlar själv tar det inte så lång tid. Tio minuter att handla, plus fem ”gå vilse i butiken”-marginal med efterföljande tid i kön.

Men det finns de som kan tillbringa timmar i affärer, utan att egentligen ha något behov av varor. Dessa människor förstår jag mig inte på. Jag förstår inte heller hur någon kan ”hänga” i gallerior och liknande, bland allt folk och larm.

Jag kommer att sluta som en sur gubbe med Helly Hansen-tröja, keps med öronlappar och kutrygg som svär över allt som överstiger normal samtalston i ljudnivå. Och jagar små barn med käpp. Faktiskt sympatiserar jag redan nu med sådana individer.

2 reaktioner på ”Shopping

  1. Mäh, så hemskt var det ju inte. Ingen stress, god fika och Alma var glad och snäll som vanligt. Visst då?

  2. Tack så mycket, jag har flera gånger försökt förklara detta för min fästmö och andra kvinnor som lyfter fram ”shopping” som något ”avkopplande”. Möjligtvis kanske man kan uppskatta detta fenomen för att det känns så skönt när det är över, lite som att få se Leo drunkna i slutet av Titanic 🙂

Kommentera

