Odin går ur tiden

En trotjänare går ur tiden. Ultralågbudgetölet Odin försvinner ur sortimentet i min lokala butik.

Jag har varit med om detta förr. Då var det ölet Caledonian som togs bort. Det här är stor skam. Odin har skänkt mig mycken njutning under såväl skogsvandringar som sittningar framför datorn och filosofiska härdsmältor.

Folkölet Odin.
Det ska inte förnekas att namnet Odin spelat in. Hedning som jag är känns det bra att inmundiga en brygd med dylikt namn. Men så klart är det smaken som avgjort det hela. För det är sällan billigt öl är gott. Det är dessutom folköl, 2,8, och man blir inte full så lätt.

Odin ersätts med märket Tingsryd. Jag har prövat. Det smakar fan.

Jag får se till att göra allvar av planerna på att brygga eget öl när jag flyttat till nya huset. Det blir seriös bryggning, ingen billig jästsats från någon hobbykatalog. Minns mycket väl hur min käre far svor när hans brygd small och poppade i källaren för X antal år sedan…

Kommentera

