Cavalcare bryter upp

Bloggen Cavalcare la Tigre ska läggas ner. Anledningen är att bloggaren kommit till nya insikter.

Jag har tidigare intervjuat CLT, som framstår som en väldigt strikt och kompromisslös man. Den som har annan åsikt i, för honom, viktiga frågor klipps helt enkelt av. Sådant väcker respekt. Att han lever som han lär, alltså.

Själv håller jag inte alltid med CLT. Dock har vi båda elitistiska ideal, och det är också anledningen till att jag en gång började följa bloggen.

Jag lägger upp en länk till hans nya blogg så fort jag vet adressen.

Det ger, för övrigt, alltid respekt när en människa omvärderar sitt liv och dessutom gör slag i saken rent praktiskt.

4 reaktioner på ”Cavalcare bryter upp

  1. ”Det ger, för övrigt, alltid respekt när en människa omvärderar sitt liv och dessutom gör slag i saken rent praktiskt.”Varför sjutton det? Vad är det som blev bättre när Hitler kom till sin insikt kring judendoms skuld bakom Tysklands situation (en sanning för honom).Som jag ser det finns det inget i sig som säger att en förändring av en människa måste vara till det bättre – men du får gärna förklara vad du menar.

  2. Jag förstår invändningen. Sulligt skrivet av mig. Menar att det ger respekt när insikt omsätts i handling, till skillnad från att bara snacka/drömma.

  3. Aha. Då förstår jag vad du menar. Å andra sidan har jag invändning även mot det för jag tror att en stor del av den mänskliga lyckan sitter inte i genomförandet av drömmar utan i drömmen om det.”jaha, då har jag gjort det, vad nu då”.Jag tror faktiskt att vi kan må bra av att inte få gjort saker utan bara snacka om det. Snacka om att resa någonstans, snacka om att bygga om huset, snacka om att träffas. Osv. Och att detta snack är bra för oss. Jag tror inte vi mår dåligt av att drömma, så länge vi inte samtidigt tror att vi blir olyckliga av att inte genomföra drömmen. Den aspekten får man såklart beakta.

  4. Där har du en bra poäng. Rent subjektivt är det ju trist att aldrig fantisera.Jag kom på en annan aspekt. En äldre släkting får sällan besök av mig, även om det är min avsikt. De grusade planerna är då inte bara ett misslyckande, utan faktiskt äkta omtanke.

Kommentera

