Vila tankarna

Livet är ett enda tänkande, grubblande, argumenterande och tvivlande. Det är lätt att glömma bort hur nära till hands det är att släppa allt och bara njuta av själva känslan att existera.

När dagarna erbjuder blå himmel, värme och ledighet kommer jag ofta på det där. Jag slutar tänka och omfamnar känslan av att vara levande, ungefär på samma sätt som när jag ställer ner något tungt och vilar en stund.

Inne i hjärnan pågår ett evigt tjatter. Och utanför piper mobiltelefoner, mikrovågsugnar, TV-apparater, bilar, hundar, människor och flygplan. Det är inte så lätt att få ro utan att meditera. Det ska jag tänka på nästa gång jag startar upp MP3-spelaren rakt in i skallen.

En reaktion på ”Vila tankarna

  1. Det är nog detta jag tolkar som ”himmelriket finns inom eder”, särskilt det sista med mp3 spelaren känner jag igen mig i 🙂 bra artikel, igenkänningsfaktorn var mycket hög 🙂

Kommentera

