Var tacksam

I jakt på alla stora drömmar, projekt att förverkliga och utvecklingsfaser att genomgå är det lätt hänt att glömma bort livet.

Livet är inte för evigt. Och jag är lyckligt lottad, oavsett vad jag har i förhållande till andra.

Min sambo och min dotter, och vårt liv tillsammans. Min familj. Mina få men nära vänner. Min position i livet och det jag uppnått under vägen hittills.

Jag är tacksam. För att jag har vett att vara tacksam. Det hade kunnat vara annorlunda.

Jag vill påminna om att tänka efter. Är den där jakten på självförverkling en flykt? Vad är det du inte är nöjd med? Och om du är nöjd, varför vill du bort? Jag vill påminna mig själv om det här.

Kommentera

