Titta på människor

Ska inte komma med några värdeomdömen kring Ikea, shopping och folkmassor. Däremot måste jag säga att jag ofta glömmer hur intressant och roande det är att titta på människor.

”Den där mannen är kuvad och förmodligen rätt ensam”. ”Tjejen där borta hatar att inte sticka ut, men gör samtidigt allt för att passa in”. ”Där har vi en hustrumisshandlare”. ”Den lilla killen med fuktiga blicken är förmodligen en potentiell seriemördare”.

Så där går tankarna i mitt huvud när jag provsitter stolar, känner på olika kuddar och säger ”mmm” åt sambons frågor.

Har jag rätt om dessa personer? Det får jag inte veta. Vill jag veta? Ja, någon gång skulle det vara roligt att jämföra fantasi med verklighet.

2 reaktioner på ”Titta på människor

  1. Känner igen dina tankar.På klassträffen i helgen gick jag runt och tänkte:”I någon av de här klasserna finns en mördare,en pedofil och någon som kommer ta livet av sig”.Ha ha.Måste ligga i släkten.Varfr tänker man sådär?

  2. Kom till Sverige igår med flyget från Italien, hade stundvis väldigt roligt med liknande tankelekar 🙂

Kommentera

