Breddad av fysiskt slit

Nyinstallerad i nya bostaden är mitt liv fullt av sysslor. Många av fysiskt ansträngande karaktär. Till min förvåning uppskattar jag slitet.

I går bar jag en säng nerför en smal trappa. En av de mest smärtfyllda och ansträngande upplevelser jag varit med om. Det hade varit enklare att invänta hjälp, men jag såg jobbet som en sorts prövning.

Min nya strategi är att utmana mig själv fysiskt. Dags att bredda mig själv från en renodlat teoretisk varelse, tänker jag. Jag behöver den här typen av balans.

Kommentera

