Normbrytaren

”Du har barn, hus, fru och två bilar. Ändå är du den som ogillar normer”.

Orden är en väns, och han riktar dem mot mig. Ja, det är sant. Och jag förstår inte själv hur det här hänger ihop.

Jag bryr mig inte om att passa in. Men jag bryr mig heller inte om att vara tvärtom. Jag bara gör det jag vill, och då sammanfaller det med någonting etablerat. En mainstream-vuxen-schablon.

Det är intressant.

Fast jag får hålla tillbaka mina extremare idéer, ska erkännas. Som att anlägga en vildvuxen djungel istället för trädgård.

En reaktion på ”Normbrytaren

  1. Något säger mig att "fru, barn, hus och två bilar" är på väg att upphöra som norm så du kan nog fortsätta gå mot strömmen med gott samvete 😉

Kommentera

