Mitt i naturen

Jag tog med en långväga vän till ett närbeläget naturreservat. Vi tillbringade närmare två timmar i ett paradis.

Det här området är speciellt på grund av de olika naturtyper som finns på så liten yta. Dessutom finns här många sällsynta växter, något som ofta lockar människor med botaniskt intresse. Om herr Linné själv varit här vet jag dock inte.

Själv är jag nöjd med att inte veta de latinska namnen, eller ha någon som helst vetenskaplig skolning när det gäller växter. Risken är att det skulle förta helhetsupplevelsen. Å andra sidan är det svårt att föreställa sig hur det skulle vara att ha kunskap jag inte har.

Jag filmade lite från den här dalen. Får se om jag får tid att göra något hyfsat snyggt med materialet framöver.

Kommentera

