Varför ska man bry sig?

Global uppvärmning, utrotningshotade djurarter, krig och svält. Varför ska man bry sig om dem?

Det finns många ting som tas för givet. Många ”sanningar” som inte får ifrågasättas. Men varför då?

Varför ska jag bry mig om någon annan än mig själv? Jag har ett svar, men vilket är ditt?

En reaktion på ”Varför ska man bry sig?

  1. Det blit så jäkla tråkigt annars! :)Skämt åsido, först och främst för mina barn och kommande generationer, för det andra så vill jag tro att alla "hinder" vi upplever i tillvaron finns där av en orsak och bidrar till vår andliga utveckling. Ger mig där, nu börjar hjärnan strejka av sömnbrist, men det är ett väldigt intressant ämne, altruism och dess orsaker.

Kommentera

