Att drömma

Tror ni på den där romantiska synen om att alla har en dröm att följa? Jag ställer mig skeptisk till det, men är ändå positiv till att människor följer drömmar.

Ser en film om kvinnor som kör rally. Kan inte påstå att jag har mycket till övers för motorer och motorintresse, men ändå kan jag förstå hur det är att brinna. Jag har dock aldrig brunnit själv, vad jag vet.

Jag blir oftast bra på det jag bestämmer mig för att satsa på. Men finns det något som jag verkligen vill uppfylla, som jag skulle kunna dö lycklig efter att ha fullbordat? Nej. Jag vill skriva en bok, och kanske spela in ett album med musik jag själv skrivit (dock räcker det med en bränd cd-rom till mig själv – berömmelse är inte min grej).

Nu är mitt liv som jag vill ha det. Härifrån är det bara fintrimning, tills vidare. En resort där jag kan fly samhället och människorna är vad jag saknar för närvarande. En timrad stuga i vildmarken, utan grannar och utan möjligheter att kommunicera med omvärlden. Eventuellt med el, men det är inget krav.

En reaktion på ”Att drömma

  1. Det verkar helt från person till person. Några behöver något att sträva efter för att klara vardagen, några strävar inte efter något och lever monotont, andra har fantasi och behöver inte sätta upp ett övergripande mål för att hitta mening i vardagsaktiviteter.Själv kan jag inte ha övergripande mål, måste ha "delmål" att "uppfylla".

Kommentera

