Dagens fråga

Kan man vara individualist utan att vara egoist?

3 reaktioner på ”Dagens fråga

  1. En klyscha jag brukar dra till med är att individuell frihet förutsätter ett kollektivt ansvar, såvida man inte förespråkar någon sorts anarkokapitalism och den starkes rätt som mer blir en form av socialdarwinism. Jag tror det beror på till vilken grad man är individualist, jag avskyr flockmentalitet, men jag hoppas samtidigt att kunna bidra med saker som inspirerar andra att leva bättre liv, men jag trivs ändå bäst med några få.

Kommentera

