I sysslolösheten finns friden

Ju mindre jag vill ändra på, desto mer trivs jag. Att hålla sig ifrån politik är därför bra för sinnesfriden.

Jag märker också att jag tänker betydligt mindre när jag mår bra. Kan tankar och problemlösning ses som ett tecken på vantrivsel?

Vissa säger att de löser problem för nöjes skull, men så är det inte för mig. När jag har ett problem framför mig är jag på dåligt humör tills det är löst. Samma sak när något praktiskt ska göras – jag får inte tillbaka sinnesfriden förrän jag är sysslolös igen.

Kommentera

