Ett tecken från kompostguden?

Kompostkonflikten verkar ha intresserat. Har fått flera förfrågningar om hur det går med den.

Nu är det ju ingen konflikt, eftersom jag egentligen retat mig på sådant som jag själv föreställt mig i mitt huvud. Jag är en jävel på att gå händelser i förväg, nämligen.

Något nytt har alltså inte hänt.

Dock har det börjat växa blommor i komposten. Jag är usel på blommor, så jag har ingen aning om vilken sort det är. Ros? Pelargon?

Ska jag tolka det här som ett tecken från den allsmäktige kompostguden (vem det nu kan vara)? Är det en uppmaning att följa den fredliga vägen i den här frågan? Ska jag ge fan i att köpa grovsalt och hagelgevär?

En reaktion på ”Ett tecken från kompostguden?

Kommentera

