Dagens trams

I dag infaller tydligen en numerologisk höjdpunkt. Klockan 12:34:56 7/8-09 närmare bestämt.

I artikeln pratas det om gudar som uppfyller önskningar med mera. Jag skulle avfärda det med en fnysning om det inte vore för att det finns människor som faktiskt tror på detta, på riktigt.

Om jag var en skapande gud skulle jag förresten inte underkasta mig en tideräkning uppfunnen av mina skapelser.

Sen kan man ju också fråga sig varför det verkar vara helt ok att skippa hundradelar, tusendelar, plocka bort 2000 från årtalet med mera.

Frågor: om det är korkskallar som går på lurendrejeri, borde de inte på något plan få skylla sig själva om saker och ting går åt pipan? Rättfärdigar det i så fall allsköns humbug? Varför rädda de som inte vill bli räddade? Frågor som Orsakverkan och andra bloggare säkerligen funderar på.

Kommentera

