Var går avgrundens rand?

Jag diskuterar förbjudna handlingar och avgrund med en vän. Tänker vidare en stund. Finns det någon allmän avgrund för alla?

Om jag ska doppa tån i avgrunden, vems karta ska jag då använda? Ska jag bryta mot allmänna konventioner och regler, eller mina egna?

Vad är ett tabu värt om det inte är ditt eget?

Vad är syftet med att bryta ett tabu? Provocera ”allmänheten” eller överträda dina egna gränser?

Vinner du något på Det förbjudna? Går det att få svar utan handling?

Kommentera

