Enstörighet och samhörighet

Det är mycket enklare att vara enstöring för den som har någon som väntar på en. Den absoluta ensamheten tycks, i jämförelse, skrämmande.

Två dagar i ett tomt hus, och jag suktar inte alls efter att vara själv. Läser en intervju med Pearl Jams sångare Eddie Vedder som tar upp det där med att vara enstöring. Han ligger bakom musiken till filmen Into the Wild, och verkar ha känt igen sig i huvudpersonen.

Jag känner så väl igen den där viljan att ge mig av bort. Dock räcker två dagar från fru och barn numera för att jag ska förstå att det inte är något jag vill.

En reaktion på ”Enstörighet och samhörighet

  1. Hej!Har läst lite inlägg på din blogg, den va lättläst och interssant. Jag gilla "stubben".Kolla gärna in min existensialism blogg om du vill. Här är adressen: http://www.strifer.se (och sedan in på "skylight blog")

Kommentera

