Jag välkomnar vintern

Slask, kyla, halka och snöskottning. När jag tänker på det är det ändå positiva känslor jag hyser inför vintern.
Det är inte bara de soliga vinterdagarna i mars som lockar, och inte heller vinterfiske och skidåkning. Nej, det är det faktum att snön döljer så mycken fulhet – sådant som människor åstadkommit. Åkrar, vägar, byggnader och soptunnor.

Civilisationen är både imponerande och motbjudande, och jag är ambivalent som alltid.

3 reaktioner på ”Jag välkomnar vintern

  1. En fråga: Är det inte lite overkill att ha BÅDE captha-ordkoll och sen också manuell kontroll över kommentarerna?

  2. Terra:Bilden är inte färsk. Ingen snö ännu.Du har helt rätt om kontrollen. Ska åtgärdas. Tack för att du sade till 🙂

Kommentera

