Är vitsen att skrämma folk?

”Men det kan komma en våg till!”. Jag blir förbannad när jag läser det. Ja, vi kan dö i bilolyckor eller få stroke varje dag också. Och har vi riktig otur trillar himlen ner i skallen på oss också, som han hövdingen i Asterix trodde.

Vad är vitsen med att skrämma upp folk? Det kan jag inte förstå, min bakgrund inom tidningsvärlden till trots. Rädda människor gör dumma saker.

Men visst, rädda människor är också angelägna om att det farliga inte händer dem, och därför vill de förstås se tecken på att så blir fallet. Det får de inte, och därför köper de kvällstidningar dagen efter också.

Den viktigaste frågan just nu är varför jag envisas med att läsa kvällstidningar, och än mer slösa energi på att bry mig.

En reaktion på ”Är vitsen att skrämma folk?

  1. Var och varannan dag finner jag mig läsandes samma skit och jag frågar mig själv samma fråga som du "varför". Och visst är det så att rädda människor är bättre konsumenter och mindre benägna att ta reda på detaljer!

Kommentera

