Vidare mot evigheten

Ännu ett år har gått. Denna gång med en betydligt stillsammare avslutning än förra gången.

Baconlindade champinjon/persilje-fyllda kycklingfiléer och klyftpotatis tillagades av min kära fru. Vi åt det, och jag drack lite tjeckiskt öl i stillsam njutartakt. Därefter spelade vi lite Wii, tittade sedan lite förstrött på en dokumentär om Monty Python och därefter på en om Marlon Brando. Ägnade oss åt varandra och pratade lite framtid. Jag insåg än en gång att jag känner mig vilsen.

2008 startade jag företag och blev far. 2009 köpte jag hus och gifte mig. Känns lite svårt att toppa dessa livsomvälvande händelser, men det är inte heller min ambition. Som sagt känner jag mig vilsen, och det behövs något nytt i livet. Jag vet inte vad just nu. Dock börjar jag inse vikten av att prioritera vissa projekt. Att ha 100 saker på gång samtidigt, som inte hinns med, är poänglöst.

2010 kommer att bli en helt annan typ av år än de två föregående. Just för att de stora händelserna är avklarade, och för att det är så mycket struktur på allting numera. Vilket förhoppningsvis ger utrymme för en del eftertanke kring mig själv och åt vilket håll jag vill styra mitt liv.

Kanske är det dags att satsa på mig själv, efter alla dessa år som vägledare, coach och samordnare.

Kommentera

