Skogsmannen mot nya "skogar"?

Jag har planer på att flytta denna blogg till WordPress. Där finns större möjligheter och dessutom är det dags för något nytt.

Har någon exporterat mellan Blogspot och WordPress förut? Om så är fallet: är det smärtfritt?

Nu är det inte säkert att jag gör slag i saken. Kan ju hända att det finns anledningar att stanna som jag inte känner till.

Det jag saknar med Blogspot är besöksstatistik främst. Tro det eller ej, men det verkar ej finnas på Blogspot. Jag använder mig istället av Bloggtoppens statistik, som verkar vara ur funktion allt oftare.

Och ja, det spelar roll hur många besökare man får som bloggare. Även om större delen skulle vara bots ger det en känsla av att vara läst – och det är ju för att bli läst som man bloggar. Annars kunde texterna lika gärna ligga i datorn.

4 reaktioner på ”Skogsmannen mot nya "skogar"?

  1. Jag har upplevt samma problem med bloggtoppen och jag föredrar min blogg på wordpress alla gånger framför den jag har på blogspot. Att exportera från bloggspot till wordpress är jättelätt det omvända är mycket värre.

  2. Jo, jag har i princip redan bestämt mig. Kommer dock att jobba upp utseende med mera innan jag flyttar över.

Kommentera

