Tecken i tiden

Två unga människor på cykel. En hållande en mobiltelefon mellan dem, med musik igång.

Jag blir lite brydd av uppenbarelsen. Tänker att nutidens unga inte klarar av att ha det tyst, eller kanske bara inte vill. Sedan ångrar jag mig och känner ett styng av ålderdom i min gubbkropp. Det är väl jag som är gubb-gnällig och vill att folk ska hålla käften, kanske?

Men hur kan någon njuta av musik med så sunkig kvalitet som det är i högtalarna på mobiltelefoner? Det var ju inte hörlurar, utan de små skrälliga ”handsfree-högtalarna”.

Kommentera

