Radiointervjun sänds på onsdag

På onsdag 11:03 och därefter kommer programmet att sändas, i P1. Tydligen är det undertecknads tidigare formulering ”att säga upp sig från samhället” som fått döpa temat.

Temat började sändas redan i dag. Men jag förmodar att allt material kommer att finnas på nätet sedan. Jag tror förresten inte att snacket med mig renderat i så långa utläggningar i radio. Känns inte som att jag fick så mycket vettigt sagt, så det kan hända att det blir tillägg här på bloggen efteråt.

Men jag vet inte om den där beskrivningen av mig i artikeln stämmer helt 100. Just nu känner jag mig rätt bekväm med att leva i samhället, speciellt som jag har en dotter som måste få ta det där ”off grid”-steget själv senare. I den där typen av frågor är jag överens med baptisterna – valet måste vara medvetet och därmed komma senare i livet.

Men visst lever drömmen om att en dag skapa något eget. Just nu känns det dock som en dröm och inget annat. Och, för att förtydliga, skulle jag aldrig klippa helt med samhället. Läkarvård, internet och vissa andra varor och tjänster är det bara att dumt att vara utan.

En fråga till dig som läser detta: vad skulle du INTE vilja vara utan från samhället? Försök vara minimalistisk när du svarar.

En reaktion på ”Radiointervjun sänds på onsdag

  1. Då sänds du och jag på samma dag:)

    Jag tänker inte vara utan data och internet och mobil telefon sedan behöver jag bara bruks artiklar som kläder och köksredskap.

Kommentera

