Roande förolämpning

Jag blev just förolämpad av en anonym person på min gamla blogg. Jag slogs av faktumet: det var nog första gången sedan jag började blogga 2005.

Kommentaren gällde min fundering på om det går att äta kajor, en vanlig fågelart här där jag bor. Osammanhängande och svårbegripligt, men budskapet gick fram: ”Du är en gubbjävel!”. Citerar inlägget nedan.

”faktiskt gubbtugg! Jag tror att du bara har ett ego som är för stort för att anpassa dig till de andra gubbarnas- att gå omkring och ta för sig av det som nån annan gubbe äger? Vad är det för larv- var går gränsen- har du till gång till skjutvapen är det nån slags powerkänsla och lite pinsam nybyggarimperialism- typiskt att det kommer från usa-vad är det för skillnad mellan dig och tjuvjägarna på de kvarvarande naturreservaten i afrika? Nej jag undrar vad du bidrar med- gammal skåpmat och så kan du ju alltid bli kändis bland dom andra gubbarna som också vill göra revolt i olika länder för att ändra maktordningen. Good luck”

Jag tog inte åt mig det minsta, men jag blev på något sätt upprymd av detta. Var det en ung kvinna som skrev kommentaren? Jag fick den känslan. Jag fick agera sandsäck för diverse saker hon stör sig på som jag inte har något med att göra, och hon gjorde sig alltså skyldig till en halmgubbe. Men det bjuder jag på.

Kommentera

