Lyssna på programmet här

Tendens har redan hunnit lägga upp avsnittet. Jag blir intervjuad först i programmet. Lyssna nedan.

Modernt nomadliv

2 reaktioner på ”Lyssna på programmet här

  1. Jag sympatiserar som du kanske vet rätt så mycket med allt det du säger här.

    Men i praktiken är det ju klassisk libertarianism (eller t om anarkoliberalism) det här med att kunna få ”leva i fred”. Ja jag vet, du ogillar epitet, men i det här fallet finns de och stämmer rätt bra.

    De tar det såklart dock ett (oundvikligt) steg längre, där det handlar om att varje man är sitt eget kungarike med total makt över sin egendom och där staten inte har rätt att säga något om detta. Dvs fokus ligger inte bara på frihet, utan även på rätten att få styra sitt liv och sin egendom som man vill.

    Jag tror det är svårt att dra en gräns mellan att få vara i fred, och att få ett samhälle där folk som inte vill leva på egen hand isåfall blir illa tvungna.

    • Daniel:
      Jag är inte lika allergisk mer. Hade nog bara en anti-period ett tag. Visst är jag klassisk liberal. Anarko har jag dålig koll på, men jag gillar ordning och struktur också. I alla fall i organisationer/företag.

      Ja, balansgången är svår. Jag föredrar att hålla mig sams med samhället och acceptera det för vad det är (och inte), och därmed få vara ostörd.

      The Wild West var nog, på gott och ont, lite av ett ideal för mig. Inget jag går och drömmer om dock 🙂

Kommentera

