Två bloggar

Numera har jag två bloggar. En offentlig med namn och allt. Och så denna.

Det är väldigt skönt att kunna dela upp sådär. Ibland kommer jag att kunna skriva om samma saker, men med olika infallsvinklar. Kan tyckas fegt, men som småföretagare har jag inte råd att mista kunder för att de inte förstår att en diskussion inte behöver ha något med en åsikt att göra.

Så vad händer med mig i övrigt? Det är sommar här ute på landsbygden, och jag njuter i fulla drag. Har haft en del datakrångel, så är det privata bestyr med födelsedagar och diverse jobbrelaterat. Och den där sorteringen av bloggposter som aldrig tycks ta slut. Men jag blir rätt stolt över vad jag åstadkommit genom åren, måste jag säga.

En lustig effekt av uppdateringarna är förresten att jag landar längst ner i Bloggers widget med senaste RSS. ”Skogsmannen: *postnamn* för två år sedan”.

En reaktion på ”Två bloggar

  1. Två olika, så tänker jag också när det gäller Facebook och Twitter. För även om det är mina åsikter så känns det som om en del av mina FB-vänner inte kanske skulle förstå mina infall som jag Twittrar. Jag har även en blogg som är ganska självutlämnande. Bloggen är mer till för mina ”närmaste”, dom som väljer att läsa vad jag skriver. Facebook är mer för dom nyfikna, dom som vill veta vad som händer i andras liv (tror jag då).

Kommentera

