Jag brister i mina plikter som skogsman

Nu är det sommar igen, och det blev inget av mina överlevnadsidéer i år heller. Inte en milliliter björksav drack jag, exempelvis.

Nå, det är en fullgod anledning att ha en dotter och ett företag som tar nästan alla min tid. Men lite frustrerande är det att inte ta tag i sådant som planerats sedan länge.

Jag ska i alla fall se till att fiska lite under sommaren, och till och med tillaga fisken. Borde ju räknas lite som skogsmannaskap, tycker man.

Kommentera

