Lyssna på dig själv

Den som mår dåligt behöver förändra något. Så enkelt är det, egentligen.

När jag flyttade från stan försvann den ångest som jag känt i några år. När jag slutade på det fasta jobbet och startade eget försvann sömnproblemen också. Så enkelt kan det vara. Svårigheten ligger i att bli medveten om att något är fel.

Nu börjar kroppen signalera igen, att det är dags för en ny förändring. Exakt vad det rör sig om vet jag inte än, men den här gången har jag upptäckt saker och ting betydligt tidigare.

Det kan vara min gamla dröm om att flytta ut i skogen på allvar som vaknat, och det kan vara så enkelt att mitt liv är för inrutat just nu. Det viktiga är att jag noterat att något inte är som det ska.

En reaktion på ”Lyssna på dig själv

  1. Håller helt med, nu låter jag som värsta ja-sägaren, men svårt att hitta saker att invända mot på din blogg 🙂 Samma utgångspunkt du skriver om har jag i min kommande bok om ångest!

Kommentera

