Svacka

Jag har en låg period just nu. Och jag inser vikten av att acceptera det, utan att försöka fly.

Känner mig inte kompetent, är uttråkad och vilsen i livet. Vad är jag egentligen bra på? Tvivlen är inte till någon större hjälp.

Vad vill jag då förändra? Ja, det kan jag inte heller svara på. Vilket tyder på att det helt enkelt rör sig om en period av nedstämdhet. Vanligtvis rör det sig om för mycket ansvar, för mycket att göra, för lite omväxling eller för lite utmaning. Denna gång är det alla fyra, och dessutom gick en nära släkting och god vän bort. Klart man inte är på topp.

Nu tänker jag finna mig i att vara lätt apatisk, smått sorgsen och oinspirerad under en tid. Det är en del av livet. Ingen idé att få panik över att inte vara glad jämt. Kanske rentav kommer att kosta på mig lite gnäll här på bloggen framöver. Stay tuned.

Kommentera

