En period av ointresse

Jag har kört fast. Tappat riktning, tappat intresse och inspiration.

2010 har varit ett sömnigt år på många sätt, och ett år av sorg – morfar gick ju bort i somras. Sakta med säkert har jag glidit in i en oinspirerad lunk. Alla dagar påminner om varandra, och ingenting är speciellt bra eller dåligt. Det mesta känns ointressant.

Det blir ju inte speciellt mycket bloggat när jag inte ens är intresserad av mina egna idéer, i den mån jag alls har några. Men någon nedläggning blir det inte. Min relation till den här bloggen är väldigt avslappnat, och någon press att få ut en massa inlägg på regelbunden basis finns inte längre. Väldigt skönt på så sätt.

Nåja, sånt här vänder alltid. Jag tror inte det är läge att förändra så mycket i livet, eller fundera på nya banor. Livet är inte bara en jakt på glädje och lyckoknark. Det handlar om att acceptera att saker ibland är skit, och att de ibland bara är som en gråmulen oktobermorgon strax norr om Ångermanälven.

Vi hörs.

Har ni röstat, förresten? Som en sann skogsman röstade jag naturligtvis på Centerpartiet. Småföretagande och landsbygd/glesbygd är ju min grej.

En reaktion på ”En period av ointresse

Kommentera

