Low rider

Jag trodde inte jag skulle få uppleva en period av identitetskris igen, men här är den. Denna gång mer yrkesmässigt orienterad.

Mitt liv är ett märkligt virrvarr av känslor och tankar just nu. Om det beror på att en viktig förebild gick bort i somras, att jag inte har tid med mig själv eller att jag är understimulerad på jobbet – ja, det vet jag inte. Förmodligen en soppa av alltihop plus en trave känslomässigheter som får saker att kännas värre än de egentligen är.

Så här är det med mig: jag måste känna mig duktig och stolt över vem jag är, annars trivs jag inte. Just nu går jag och grubblar på vad jag egentligen kan, som jag kan vara stolt över. Mitt återkommande svar till mig själv är att jag är en medelmåtta, och det accepteras inte i min värld.

Att acceptera det förgångna har jag inga problem med, men när nuet inte duger går det faktiskt att göra något – vilket bara är ett problem om man inte vet vad som ska göras. Och där står jag och stampar. Förändra den nuvarande vägen så att den passar mig och utmanar mig, eller börja följa en helt ny väg? Det förstnämnda är förnuftigast och närmast till hands. Den rastlösa delen av mig börjar dock göra sig påmind med sitt behov av omväxling.

Den här bloggen är faktiskt en ventil. Här kan jag spy min galla vid behov, och gnälla över att livet suger. Även om jag inte skriver ett ord på den räcker vetskapen om dess existens långt. Här finns stora delar av mina tankar sedan 2005. Den ocensurerade jag som inte behöver ta hänsyn till taktik och vad som är lämpligt och inte. En vän som alltid lyssnar.

2 reaktioner på ”Low rider

  1. Uppenbarligen tillfälliga problem, men det låter som att du själv måste ta tag i dem, alltså inget som ”går bort” efter ett tag.

    Tack för att du delar med dig.

  2. Japp, det är min slutsats också. Tror jag är på rätt väg nu. Just accepterandet av att saker inte kan ändras direkt eller av sig själva är en frihet i sig. Ibland måste man ta skiten rakt i ansiktet.

    Tack för att du kommenterar.

Kommentera

