Nedåtspiral

Mitt liv stagnerade ett tag, och sjunger just nu ned i någon sorts apatiskt förfall. Någonstans inombords vill jag bara supa ner mig och skita i allt.
Nu är jag lagd på det sättet, att jag kommer aldrig att skita i allt. Jag har en familj och den skulle jag aldrig kunna försaka. Men det där apatiska kallet ekar mellan de kalla väggarna av ben.
Så här går det när en frihetsälskare fastnar i rutin och inte får en utmaning. När livet är lätt. Säkerligen händer det inte människor som lever i krig. Vi är trots allt skapta för kamp.
Slutsatsen är att jag är en man som har det bra förspänt, men är för lat för att dra nytta av rastlösheten. Det bör bli ändring på detta.
En reaktion på ”Nedåtspiral

  1. Nån slags ny fritidssysselsättning kanske skulle ändra humöret. Något att pyssla med som ändrar tanken och kräver lite avslappnat fokus.

    Kan låta trivialt, men jag tror på den enkla lösningarna.

Kommentera

