Split personality

Dubbelhet går igen i allt jag gör. Den meningen har jag formulerat många gånger. Men så är det.

Bland det tydligaste just nu är hur separerade min sociala och osociala sida är. Eftersom den sociala sidan är mer användbar när jag lever i ett samhälle blir den andra sidan eftersatt, och bitvis rätt grinig.

Dessa två sidor kan även beskrivas som professionell vs privat. Professionellt är jag en trevlig kille som rör sig i folkmassor utan problem. Privat är jag en rätt osympatisk herre som vill vara för sig själv, och egentligen inte ens gillar människor. Mina närmaste och några enstaka udda typer går an, men resten slipper jag gärna.

Inget fel i det här, som jag ser det. Jag får en balans i mitt liv när allt funkar.

Den där kojan jag skriver om blir det som balanserar upp saker på allvar. Där kan jag leva ut mina sämsta sidor och uppnå harmoni. Ju mer jag tänker på det, desto bättre tycker jag om idén.

Kommentera

