Dags för förändring

Jag återkommer till att känna mig igensotad som en gammal bil, fast i hjärnan istället för avgassystemet. En stark känsla av att jag inte accepterar mig själv för den jag är just nu.

Jag är inte nöjd med att livet går på tomgång, även om tomgången i sig kan vara trevligt småputtrande. Samtidigt vet jag inte vad som ska förändras, eller vad jag vill.

Jag vill känna mig stolt över vem jag är och vad jag presterar, och känna mig smart. Just nu är det för mycket ”Det är ok” och för lite ”Jag är gud”.

Just att vara missnöjd, men inte ha något annat mål eller lösning att sikta på. Frustrerande.

Dags att ta itu med saker.

2 reaktioner på ”Dags för förändring

  1. Nån gång ibland får jag för mig att det är ”dags att ta itu med saker”, men varje gång är det mer ”snack” (tänkande, snarare) än verkstad.

    Jag är duktig på att peppa mig själv, jag tänker att allt ordnar sig bara jag skärper till mig och får lite ändring. Själva utförandet av förändringar är en annan femma som sagt…

    Jag skulle gissa att vi båda, och många andra, behöver miljöombyte samt har ett behov av att bryta oss ur vår dagliga rutin. Jag själv är lite småsugen på att ”bara dra”, men det är svårt att göra utan att såra de man faktiskt bryr sig om.

Kommentera

