Dags att vara snäll?

En längre period har jag varit en manipulativ, elak, sadistisk jävel som dessutom mått rätt bra över att vara det. Nu är det dags att köra ett annat stuk ett tag.

Inombords finns det fortfarande en ung idealist som vill ha en bättre värld och allt det där. Ingen hippiedans i rosa klänning, utan mer engagera sig politiskt, jobba ideellt och hjälpa de som hamnat i skiten. Jo, jag har en sån sida faktiskt.

Problemet med mig är att jag gillar att vara bad guy. Jag provocerar hellre fram ett resultat än jobbar demokratiskt och tar hänsyn till allas åsikter. Det är ofta rätt korkat av mig, men det här handlar om grundläggande personlighetsdrag som inte bara rensas ut sådär.

Min typ av snällhet fungerar bäst i form av coaching. Jag kan använda den mindre sympatiska sidan som ett verktyg för att få folk att ifrågasätta sig själva, och den sympatiska som en rådgivare. Jag kan trivas rätt bra med att se en person använda mer av sin potential och uppnå potential.

När den snälla perioden är över är det så åter dags för den elaka. Jag är så pass enkelspårig.

Kommentera

