Kul från arkivet

Fördelen med att ha en blogg med några år på nacken är att det finns ett digert arkiv. Jag närmar mig 1 000 så sakteliga (runt 60 inlägg dit).

Min första blogg startades i mars 2005. Därefter har jag flyttat omkring under olika flagg, men slutligen samlat allt material här på Mannen från skogarna. Det har visat sig vara ett rätt bra drag, då jag ofta ser att gamla texter finns bland veckans mest lästa.

Det är kul att se hur jag förändrats som person. Från att ha varit rätt ung och arg 2005-2006, via inne på personlig utveckling och sådant 2007-2008, till att bli mer avslappnad och nöjd på gubbars vis just nu. Nå, helt glad och snäll kommer jag nog aldrig att bli.

Jag delar med mig av en gammal text, som nu återigen är aktuell. Den handlar om 1 maj, och jag står i princip fast vid samma åsikt fortfarande. Läs den här.

Slutligen måste jag ta mig nöjet att citera mig själv, ur texten. Det hela väckte viss munterhet.

Nej, 1 maj är ett skämt. Duglig som ursäkt för att ligga hemma på soffan och ta hand om baksmällan från Valborgsmässoaftons firande, men inte mer. De stackare som ändå irrar runt med plakat är bara att beklaga. De tror att det de sysslar med spelar någon roll.

5 reaktioner på ”Kul från arkivet

  1. Jag bör ha skrivet närmre 5 000 poster sammanlagt på alla mina bloggar sen 2006 när jag börjar. Produktiv ja. Men man hade lätt kunnat o-skriva 4500 av dem utan någon större förlust för mänskligheten 🙂

  2. Alltid kul med gamla godingar, jag har själv sparat nästan alla mina gamla inlägg i ett privat arkiv. Snyggt utseende på sidan förövrigt!

Kommentera

