Överlevnad

Projekt överlevnad, denna följetong som kom av sig. Men än i dag tänker jag på att jag bör ta tag i projektet när tid finnes.

Blev påmind när jag läste denna artikel, om en av anledningarna till att träna sig på att överleva i naturen. Naturligtvis bör en person som är ute mycket på egen hand i skog och mark ha bra koll och vara förberedd. Precis som mannen i artikeln verkar ha varit. Personligen drivs jag i hög grad av oberoendet – att klara sig själv.

En given stolthetsgrej, men så är det. Bland det värsta jag vet är att vara beroende av andra människor. Någon annans vilja och humör kan styra vad som händer med mig. Det gillar jag inte, och sådant bör minimeras i allra högsta grad. Samtidigt är jag inte inne på ”själv är bäste dräng”-köret heller. Det gäller att ge sig på sådant man har förutsättningar för att bli bra på. Därför pysslar jag inte med kampsport, till exempel.

Det tar tid att vara far. Speciellt att vara en bra far, som ägnar mycket tid åt barnen. Men projekt överlevnad är inte nedlagt – bara lagt på is.

Läs alla inlägg om Projekt överlevnad här

Kommentera

