Stuga på gång

Jag och två vänner ska, som det verkar, bli med stuga ihop. Saker och ting går åt rätt håll.

Något mer ska jag inte säga om detta, innan jag är säker på hur saker och ting artar sig. Klart är i alla fall att det här är gemensam sak med personer som står mig nära, irrelevant hur länge jag har känt dem, och som delar mitt sätt att vara och se på världen. Det är allt som behövs.

I övrigt svävar jag omkring utan mål och reson, men lyckas ändå uppnå det jag vill. Som om jag ställt in en autopilot på vad jag vill göra och bli. Det mesta blir bra utan någon större ansträngning, Jag bestämde mig, som exempel, för att jag ville börja skriva professionellt igen. Nu har jag flera uppdrag på gång, utan att jag gjort någon större affär av detta.

Jag glider genom livet med känslan av att jag har en bisarr tur. Kanske är det bara så att jag gör rätt saker, och väljer att hålla rätt människor närmast?

En reaktion på ”Stuga på gång

Kommentera

