När livet jävlas

Det är nästan ironiskt hur livet leker tafatt med känslor och kontroll. De bästa stunderna efterträds inte sällan av de djupaste och mest miserabla, och de svartaste dagarna följs av ljus och harmoni.

Vad jag har genomgått de senaste månaderna kommer förmodligen att kännas otänkbart om ett år, precis som det kändes otänkbart innan.

Människor kan te sig konsekventa och förutsägbara, men i en pressad situation vaknar kaoset. En människa som du känt länge, kan plötsligt bli som förbytt och allt du känner till får revideras på kort tid. Det är en av de lärdomar som har kommit till mig under min svåra tid, som fortfarande pågår.

Det finns positiva upptäckter i detta också, som min egen framodlade karaktär och metoder för att stå ut med elände. Det är bara i skarpt läge ens person testas ordentligt. Och jag har visat mig starkare än jag kunde hoppas.

Livet är ett test, och det är aldrig någonsin fullt förutsägbart. Det kan det inte vara. Istället för att söka harmoni, bör vi lära oss att älska kaos.

Kommentera

