Nytt liv

Jag har bestämt mig. Lämnar huset, alla saker. Startar ett nytt minimalistiskt liv.
Det har hänt mycket i år. Skilsmässan var den stora grejen, där jag först blev förvånad och rädd, men med tiden alltmer förstod att det här var rätt. Att det vemod jag känt år tillbaka, faktiskt var en sorts förstadie till uppbrottet. Att vi var klara, för flera år sedan.
Jag ”löste” det med att öva på tacksamhet, och i personlig utveckling hittade jag tillbaka till livsgnistan igen. ”Men vad hände med vi:et?” undrade terapeuten. Tja, det var en bra fråga. Vi:et var en kompisrelation, kort och gott.
Sen hände det grejer. Ny flickvän, oplanerat. Jag hade tänkt vara ensam, fri, själv, jobba med mina projekt. Men när det känns rätt går det inte att tacka nej.
Nu flyttar jag från huset, ett hus som tvingat fram vaktmästaren i mig under de 6-7 år vi bott här. Ett liv som varit värt uppoffringen för att bo naturnära, men innerst inne har jag inte gillat att fixa och dona, renovera och greja.
Nystart. En chans att leva i enkelhet, utan en massa prylar. Jag är tacksam för hur livet kan kasta omkull allt, för att sedan visa vägen mot något nytt som utvecklar och som förgyller. Ingenting är för evigt. Allting är förgängligt. Livet är här och nu.
En reaktion på ”Nytt liv

Kommentera

