Död åt 2016

Det värsta och bästa året på länge lämnar mig nu.

Det gör ont när en familj splittras, men när illusioner rämnar och livsglädje återvänder är det inte endast av ondo.

När en person som visat sig vara pålitlig under många år, visar sitt sanna falska ansikte gör det också ont. Men murkna brädor måste avlägsnas för att skeppet ska kunna segla vidare.

Jag har återfunnit den positiva livskraften, likväl som den mörkare mer destruktiva komponenten som legat begravd under några år. Framförallt har jag återfunnit mitt värde, mitt verkliga värde.

Jag går in i 2017 med en nomadisk inställning, genom att jag nu är redo att surfa genom vilket malströmshav som nu kommer i min väg. 2017 blir året då jag kopplar loss från det universella och lägger all kraft på de utvalda få.

Väl mött bortom undergångens fana.

Kommentera

