Du förtjänar inte bättre

Efter några dagar av tankar på hur orättvist behandlad jag blivit, hur illa jag har blivit behandlad av andra och liknande slår det mig – vilka helt meningslösa plågsamma tankar.

Den jag är här i dag skulle aldrig gå med på det som hände i det förgångna. Men kanske just därför, för att det behövdes dåliga erfarenheter. Vänta nu, var de verkligen dåliga i så fall?

Jag är stolt här och nu, men var jag det då? Nej, säger nutidsmänniskan. Nutidsmänniskan dömer ut dåtidsmänniskan, och det är väl som det ska vara. ”Jag ångrar ingenting” kanske det är lätt att säga som nutidsmänniska, för att täcka sitt ego och bortförklara för sig själv. Men det ligger i sakens natur att ånger kan vara bra.

Jag väljer att vara stark i dag. Den bästa versionen av mig hittills. 40 år och stagnerar icke. Så är det.

Kommentera

